STORY TIME


ÎN MOMENTE DIFICILE ÎNTOTDEAUNA VEI AVEA NEVOIE DE PUȚINĂ BUCURIE (JOY)



Cui nu îi plac parfumurile? Ție îți plac parfumurile? Haha, nu cred că există om pe pământ căruia să nu îi placă! 

Tind să cred că ne plac parfumurile la fel de mult pe cât ne plac poveștile. Indiferent de generație, noi românii am crescut cu poveștile lui Creangă. 

Astăzi nu o să vă prezint una dintre poveștile lui Creangă, dar, poate o să facem asta într-un viitor blog. Așa că dacă îți plac poveștile lui Creangă, asigură-te că urmărești blog-ul dând click pe tasta "Urmăriți" din partea stânga jos a paginii, astfel încât să nu ratezi nimic. 

Ca să citez o expresie din celebra fabulă ”Farsa jupânului Pathelin”, zic "Să revenim la oile noastre!"

Astăzi o să îți spun o poveste, o altfel de poveste, una franțuzească. O poveste în care învățăm despre frumusețe, bunătate, bune maniere, feminitate, eleganță și stil.


Femeia lui Jean Patou.

Ce putem spune despre ea? Ea este, cu siguranță, acea femeie care nu trece neobservată. Iubește culorile și formele. Ea va alege toate nuanțele în funcție de starea, situația și gustul ei. Va fi elegantă în timpul săptămânii în oraș, precum și în weekend la mare sau în zona de provincie. Ea va emana feminitate, simțindu-se în  același timp confortabilă în pielea ei. Jean Patou a fost cel care a intordus "valiza de weekend", ținuta casual și elegantă pentru două nopți de ședere. Toată această bogăție va influența creatorul de parfum să dezvolte una dintre cele mai frumoase parfumuri : JOY

Jean-Patou-Joy

În anul 1930, când Jean Patou a lansat "Joy", nu a fost doar o afirmație incredibilă, dar, de asemenea, un mare risc financiar. În anul 1929 a avut loc criza de pe Wall Street, o criză economică la nivelul cel mai înalt, iar în acele momente grele, Jean Patou a avut ideea genială de a lansa "The Costliest perfume in the world", astfel fiind denumit "Joy". Doar cele mai fine ingrediente s-au folosit în această esență fără limite. Două ingrediente principale au fost folosite: Iasomia și Trandafirul Centifolia din Grasse, o regiune regăsită în sudul Franței. Valoarea extrem de costisitoare a acestui parfum a fost dată de cele două componente prețioase, menționate anterior. Se spune că fiecare 30 ml de "Joy", necesită 10.000 de flori de iasomie și 28 de duzini de Centifolia pentru a fii produs. Istoria spune că dupa ce Jean Patou a creat formula plină de o naturalețe magnifică, el însuși a cerut ca doza să fie dublată. Cu mult talent și măiestrie, parfumierul Henri Almeras a controlat acele puternice elemente pentru a crea cea mai rafinată esență dintre toate. Astfel că, la nivel olfactiv, s-au dedus:


Note principale: Piersică, Note Aldehidice, Note Verzi

Note secundare: Iasomie, Tuberoza, Ylang Ylang

Note de baza: Lemn de sandal, Mosc


"Joy" a fost votat "Parfumul secolului" de către public, la Fragrance Foundation FiFi Awards in 2000, învingandu-și rivalul " Chanel No. 5".  

"Joy" demonstrează, de asemenea,  cât de adânc este conectat cu conștientul uman.



Cât despre flacon, a fost fabricat de Arhitectul decorator Louis Süe. Inspirat de rochiile Crinoline, a fost structurat sub numărul Auriu (Golden number), perfecțiune și echilibru. Flaconul a rămas neschimbat încă din momentul creației. Cu un design contemporan și uimitor devine nesfârșit. Este umplut manual iar capacul este fixat utilizând tehnica "emery". Această tehnică strămoșească constă în sigilarea sticluței cu o membrană fină și umedă, comparată cu un balon care se solidifică pe măsură ce se usucă. Sticla este bătută în cristale Baccarat, iar elemente din aur sunt pictate manual și nu în cele din urmă, firul de aur regăsit în vârful capacului, finalizează creația lui Jean Patou, reprezentând semnătura acestuia. 

"JOY" DE JEAN PATOU DE-A LUNGUL ANILOR

Încă din ani 30, Jean Patou a supraviețuit mulțumită moștenirii sale. "Joy" a devenit un model pentru toți iubitorii de perfumuri pasionale din lume. Este ultimul parfum cu note florale, iar impreuna cu Chanel 5, a devenit un model de referință pentru câteva generații de creatori de parfum.

Joy-advertising-fragrance

Jean-Patou-Joy-Dior

Joy-Fragrance-Dior-Patou

Decadă după decadă, Jean Patou a dezvoltat un imens patrimoniu olfactiv. Foarte recent, au aparut cateva variante moderne realizate dupa "Joy":

EnJoy – 2002
Se regăsesc note familiare de trandafir și iasomie, echilibrate prin acorduri verzi, precum banana verde și coacaze negre, de altfel și note senzuale, ca patchouli și vanilie. Sfârșitul dezvăluie o esență lumioasă și seducătoare.

Joy Forever – 2013
Se pot regăsi note intense de iasomie si trandafir in "Joy Forever", dar acest parfum vine cu alte perechi de flori nobile: flori de portocal și iris. "Joy Forever" a fost reîmprospătat cu note de citrice, o picătură de glbanum și note de piersică proaspătă. Parfumul evoluează către dulce, cu urme de lemn. Creator: Thomas Fontaine.

După cum se poate observa, există doar un singur "Joy", unic, al lui Jean Patou. Aroma fantastică va rămane modernă și de "actualitate".  Admiratorii din toată lumea sunt multumiți să găsească această aromă în parfumerii de brand. Cel mai minunat lucru este faptul că o astfel de esență de parfum nu poate fii copiată, nu poate fii învinsă, autoprotejandu-se de competiție. Avand o așa unică amprentă olfactivă și un așa concept, este motivul pentru care își scrie moștenirea pentru eternitate în litere aurii. 

Există o singură "BUCURIE" (JOY), și întotdeauna va exista doar o singură "BUCURIE" (JOY).



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Jurnal de călătorie – 11 Noiembrie, Viena

Reflecții -8-

Reflecții -6-